
Kvar mobilnog telefona – koje usluge servisi najčešće pružaju?
Mobilni telefoni su uređaji bez koji ne možemo da zamislimo obavljanje svakodnevnih aktivnosti. Bilo da su u pitanju pozivi, poruke, internet, kalendar, fotoaparat ili neka druga funkcija – mobilni telefon je uvek pored nas.
Tržište mobilnih telefona je ogromno, redovno izlaze novi modeli sa unapređenim funkcijama, a korisnici žele da poseduju najnovije modele koji će zadovoljiti sve njihove potrebe.
Međutim, nabavka mobilnog telefona iziskuje veću sumu novca, pa je potrebno voditi računa o svom pametnom uređaju kako ne bi došlo do njegovog kvara.
U nastavku teksta pročitajte koji su to uobičajeni kvarovi mobilnih telefona, koje usluge servisi mobilnih telefona najčešće pružaju i da li postoji način da se ovi kvarovi izbegnu.
Kvar konektora punjenja – zamena ili popravka konektora
Ukoliko vam se baterija telefonu sporo puni, ne puni do kraja ili vam se na ekranu pojavljuje poruka da punjenje nije moguće kada ga priključite na punjač, velike su šanse da je konektor za punjenje telefona pokvaren. Kvar sa konektorom punjenja može se desiti na svakom telefonu od Samsung-a, preko Huawei-a pa sve do iPhone-a.
Do ovog kvara može doći ukoliko je telefon došao u kontakt sa vodom, ako ste koristili neodgovarajući punjač, ali i usled lošeg napona struje i nepažljivog priključivanja punjača. Iako je nekad moguće popraviti konektor, obično se radi njegova zamena.
Ovaj kvar možete sprečiti korišćenjem originalnog punjača koji je namenjen vašem telefonu i ima adekvatan napon struje. Prilikom zamene konektora, bitno je da vaš servis koristi originalne delove kako bi bili sigurni da će se telefon pravilno puniti nakon servisiranja.
Otključavanje ili dekodiranje mobilnih telefona
Iako dekodiranje nije klasičan kvar, problem zaključanog telefona je veoma čest, pa servisi mobilnih telefona neretko vrše usluge otključavanja i dekodiranja telefona. Dok se kod starijih telefona ovaj problem jednostavno rešavao, kod telefona novije generacije ovo je malo komplikovanije.
Bez obzira da li ste svoj pametni uređaj kupili ili dobili iz inostranstva ili nabavili preko ugovora sa nekim od operatera mobilne telefonije, kako bi mogli da ga koristite sa karticom ili brojem svake mreže u svetu morate ga otključati i dekodirati.
Telefoni koji se uzimaju putem ugovora sa određenim operaterom uglavnom su zaključani na mrežu samo tog provajdera mobilnih usluga, pa se ne mogu koristiti sa SIM karticom nekog drugog operatera.
Dekodiranjem telefona se rizikuje da se prekrši garancija telefona, a osim toga predstavlja potpuno legalnu radnju. Nakon što vam je istekao ugovor sa operaterom, on je u obavezi da vam sam dekodira telefon.
Polomljen prednji deo telefona – zamena stakla ili ekrana
Koliko puta vam je ispao mobilni telefon?
Ukoliko vam do sada ova usluga nije bila potrebna, imali ste sreće. Zamena ekrana je jedna od najčešćih usluga svakog servisa mobilnih telefona zato što prilikom pada telefona ono što prvo nastrada je upravo ekran. U zavisnosti od jačine pada zavisi stepen oštećenja, sa obzirom na to da je prednji deo telefona sačinjen od nekoliko slojeva.
Ukoliko je u pitanju jači pad, može doći i do oštećenja samog ekrana koji se nalazi ispod zaštitnog stakla. To ćete shvatiti ukoliko dođe do gašenja telefona, zamrzavanja slike i poremećaja boje ekrana, pa će vam onda biti potrebna pomoć i usluga profesionalca.
Najjednostavniji način da zaštitite ekran su zaštitno staklo ili folija, a za njihovu nabavku vam neće trebati mnogo novca. Bilo da ste od onih ljudi kojima često ispada telefon ili ga nosite u torbi ili džepu ili sa ključevima i ostalim predmetima koji ga mogu oštetiti, zaštitno staklo ili folija je prava stvar za vas.
Baterija telefona – oslabljen kapacitet baterije
Najveća mana pametnih telefona je ta što je vremenom potrebno sve češće punjenje uređaja, a taj problem postaje veći ukoliko nemamo punjač kod sebe kada nam se telefon ugasi.
Baterija na pametnim telefonima ima određeni životni vek, odnosno broj meseci koji će biti funkcionalna pre nego sto je neophodna njena zamena. Meri se u ciklusima punjenja i pražnjenja i iznosi oko 500 ciklusa, dok se vremenom taj broj smanjuje. Iz tog razloga, kada pri kupovini telefona dobijete garanciju, sama garancija na bateriju je znatno kraća.
Kako bi telefon nesmetano funkcionisao potrebna je zamena baterije na oko 2 godine a način menjanja baterije zavisi od njene vrste. Dok se u starijim telefonima nalaze neintegrisane baterije koje na jednostavan način možete sami zameniti, kod telefona novije generacije ovo je malo komplikovanije. U njima se nalaze integrisane baterije koju morate zameniti u servisu mobilnih telefona.
Sa obzirom da današnji telefoni imaju litijum-jonske baterije koje zahtevaju delimično punjenje, kako bi produžili vek trajanja baterije potrebno je njeno redovno dopunjavanje, a idealno bi bilo da se baterija drži na nivou od 50% kapaciteta.
Nadamo se da smo vas ovim tekstom upoznali sa najčešćim kvarovima mobilnih telefona, kao i načinima da ih sprečite i rešite ukoliko do njih ipak dođe.
Izvori fotografija: www.pexels.com