Dunavski koridor donosi procvat požarevačkom i negotinskom kraju
Izgradnja Dunavskog koridora je od ključnog značaja za unapređenje saobraćajne mreže i ekonomski razvoj Srbije.
Kada se bude završio, krajem sledeće godiće, doprineće bržoj i efikasnijoj povezanosti, a samim tim i rastu turizma i industrije u regionu.
Izgradnja državnog puta IB reda, poznatog kao Dunavski koridor, predstavlja jedan od najvažnijih infrastrukturnih kapitalnih projekata u Srbiji. Ova brza saobraćajnica, dužine 67,94 kilometara, povezivaće autoput E-75 Beograd – Niš sa Požarevcem, Velikim Gradištem i Golupcem.
Kolika je dužina Dunavskog koridora?
Ukupna dužina saobraćajnice iznosiće 67,94 kilometara, a što se tiče izgleda same deonice, ona će se sastojati od 52 mosta i nadvožnjaka, 5 petlji i 16 kružnih raskrsnica, sa projektovanom brzinom kretanja od 100 km/h.
Sama izgradnja je podeljena na tri poddeonice:
1) Od petlje “Požarevac” na autoputu E75 Beograd – Niš do Požarevca,
dužina 23,075 km.
2) Novoplanirana trasa od km 23+075 do km 46+000, dužina 22,925 km.
3) Nastavak novoplanirane trase od km 46+000 do km 67+900, dužina 21,9 km.
Koji su benefiti izgradnje Dunavskog koridora za Srbiju?
Dunavski koridor će značajno unaprediti saobraćajnu povezanost u Srbiji, što će direktno uticati na razvoj turizma i industrije. Požarevac, Golubac i okolni regioni biće direktno povezani sa mrežom autoputeva, što će olakšati pristup i povećati atraktivnost za investitore. Očekuje se da nova infrastruktura podstakne nove investicije i ekonomski rast, čineći ovaj deo Srbije posebno zanimljivim stranim investitorima.
Završetak radova se očekuje 2025. godine
Radovi na Dunavskom koridoru planirani su da se završe prvobitnim planom u junu 2026. godine. Međutim, kako se navodi u zvaničnim saopštenjima, napreduju brže nego što je planirano i ceo projekat biće završen do septembra 2025. godine. Do kraja 2024. godine, planirano je da se završi sa radovima na prvih 21 kilometara autoputa do Požarevca.
Dunavski koridor velika nada za investicije
„Radovi na Dunavskom koridoru odvijaju se i brže nego što je planirano. Do kraja godine biće završen i pušten u saobraćaj 21 kilometar do Požarevca, koji će time biti priključen na mrežu auto-puteva, kao i 11 kilometara od Velikog Gradišta do Golupca. U septembru naredne godine biće završen ceo Dunavski koridor, dug 68 kilometara, i to godinu i po dana pre roka,“ naglasio je ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić.
Sa završetkom radova i puštanjem Dunavskog koridora u rad, ovaj kraj očekuje pravi tržišni procvat na polju investicija.
„Kada se bude pustila u promet, ova moderna saobraćajnica u dužini od 70 kilometara ne samo da će spojiti Požarevac, Golubac i Koridor 10, već će doprineti razvijanju turizma i industrije u ovom kraju Srbije, što će se odraziti i na nove investicije, čineći ovu oblast potencijalno jako zanimljivom stranim investitorima,“ dodao je Vesić u razgovoru za medije, ranije ove godine.
Radove izvodi kineska kompanija Shangdong Hi Speed Group.