“Na osnovu iskustava zemalja u okruženju, možemo da očekujemo otvaranje između 15.000 i 20.000 novih radnih mesta u ovoj oblasti”, rekla je Atanackovićeva.
Oni koju budu angažovani u većem broju zgrada moći će, prema njenim rečima, da zarade i mnogo više od prosečne plate. Dosadašnja iskustva firmi koje su se profesionalno bavile tim poslom u Srbiji pokazuju da za održavanje dvadesetak zgrada može da se zaradi mesečna plata od oko 55.000 dinara, ukazala je ona.
S druge strane, u Srbiji se trenutno cena za profesionalnog upravnika kreće između 200 i 350 dinara po stanu, mada Atanackovićeva očekuje da će, kad ova profesija zaživi na tržištu, veća ponuda doneti i niže cene, kao i bolji kvalitet tih usluga.
Atanackovićeva kaže da će obuku u trajanju od tri nedelje sprovoditi Privredna komora Srbije, dok troškovi još nisu definisani.
“Ukoliko procenjujemo troškove po ugledu na obuke za agente nekretnina, obuka za profesionalne upravnike bi mogla da košta oko 30.000 dinara”, rekla je ona.
Ovim poslom, kako je rekla, mogu da se bave svi koji imaju najmanje završenu srednju školu u trajanju od četiri godine, koji polože ispit i nisu osuđivani za krivično delo koje ih čini nedostojnim za vršenje te funkcije.
Polaznici će kroz obuku morati da steknu određena pravna znanja o zgradi, da se upoznaju sa Zakonom o stanovanju, nauče karakteristike zgrada, administrativne i finansijske aspekte upravljanja, ali i da usavrše veštinu komunikacije.
Ona je podsetila da su neke zemlje u okruženju uvele profesinalno upravljanje kao obavezno, dok je u Srbiji to na dobrovoljnom principu, što znači da stanari mogu sami, među komšijama, da izaberu upravnika ili da angažuju profesionalnog upravnika sa licencom.